קורס עיצוב פנים

לוגו עזריאלי + הטכניון

הכשרה מקצועית, מקיפה ויישומית מטעם הטכניון, היחידה ללימודי המשך ולימודי חוץ.

נשמח לתת לך פרטים נוספים על קורס עיצוב פנים הקרוב!

מחזור 3 ייפתח בינואר 2023

קהל יעד

∙  למעוניינות במקצוע בתחום מבוקש ויוקרתי.

∙  למעוניינות בהסבה מקצועית לתחום עיצוב הפנים.

∙  לעוסקות בתחומים משיקים לעיצוב פנים, אשר מחפשות לקבל כלים למינוף עשייתן.

תנאי קבלה

∙  בעלות זיקה לתחום העיצוב.

∙  הכרת האינטרנט ברמת משתמש.

∙  קריאה והבנה של אנגלית טכנית (מושגים מקצועיים – תוכנות).

*במקרים חריגים תישקל קבלתן של מועמדות אשר אינן עומדים בתנאי הקבלה.

מתכונת לימודים

  • 300 שעות אקדמיות.
  •  75 מפגשים בני 4 שעות אקדמיות, כל אחד.
המפגשים יתקיימו בימי שלישי בין השעות: 17:30-20:30 במשך שנתיים במרכז לינק, בבית שמש.

עלות התוכנית

דמי הרשמה ליחידה ללימודי המשך וחוץ של הטכניון: 480 ש"ח 

דמי הרשמה למרכז לינק: 500 ש"ח 

שכר לימוד: 14,800 ש"ח (ניתן לחלק ל 10 תשלומים)

** 18 שיעורי תוכנות יתקיימו במהלך הקורס בזום בימי רביעי בין השעות: 17:30-20:30 במהלך הלימודים יתקיימו סיורים לימודיים בשעות אחרה"צ בהגעה עצמית.

רקע

כיום, הדרישה למעצבי פנים מקצועיים הולכת וגוברת בשוק הפרטי, העסקי והציבורי. בעבר השימוש באנשי מקצוע בתכנון ועיצוב בתי מגורים, חנויות, בנייני ציבור ועסקים היה נחלתם של פלח מצומצם באוכלוסייה, כיום מרבית האנשים הפרטיים וכן בעלי עסקים מבינים את החשיבות הגדולה של השימוש במעצב פנים מקצועי ומיומן לצורך מקסום הפוטנציאל של המבנה בהתאם לצרכים, לרצונות וליעדים המוגדרים, במסגרת תכנית הלימודים נעניק לך את ההכשרה המקצועית והמקיפה ביותר בתחום עיצוב הפנים. התכנית נבנתה תוך שימוש בפרקטיקות מקצועיות, תיאורטיות וחווייתיות מעולם העיצוב ובכך מעניקות כלים יישומיים למקצוע מבוקש זה. התכנית מועברת ברמה אקדמית גבוהה על ידי מרצים מובילים בתחומם ונוגעת בכלל מרכיבי עיצוב הפנים תוך פיתוח היצירתיות והדמיון אותם כל מעצב נדרש לרכוש במהלך עבודתו.

מטרת הקורס

חשיפת תחום עיצוב הפנים בהיבטים המעשיים והתיאורטיים לצורך עבודה מול לקוחות פרטיים והן מול לקוחות עסקיים. הקניית כלים וידע בכל תחומי הידע הנדרשים לעבודה המעשית של מעצבת הפנים משלב הגיבוש הפרוגרמתי ועד סיום שלבי הביצוע. במסגרת הקורס יילמד ההליך התכנוני, סמכויותיה של מעצבת הפנים, הכרה וגיבוש החלל. סגנונות העיצוב השונים, בחירת הסגנון העיצובי ומאפייניו. הכרה ולימוד המרכיבים העיצוביים יוטמעו עפ"י חלוקה לנושאים שונים: חומרים, צבע, תאורה, טקסטיל, ריהוט, חיפויים וריצופים, טכנולוגיות ומערכות קיימות וחדשות אשר מתייחסות לשירותי הבניין וזאת תוך התייחסות להבדלים הקיימים בין סוגי החללים אותם מעצבים – כגון בתים פרטיים, בניינים ציבוריים, משרדים וחנויות. הקניית כלים להבעה גרפית – הן ידנית והן ממוחשבת דו ותלת ממדיות להגשת מתכונת הצעה ללקוח, הדמיה ולאחר גיבוש סופי עריכת תכניות לביצוע. התנסות בתרגול מעשי בתחומים הנלמדים.

תכנים מרכזיים

בין אם מדובר בעיצוב חנויות, משרדים, בנייני ציבור או בתים פרטיים, עבודתו של מעצב הפנים נפרשת על פני שלבים ונושאים רבים. במהלך הקורס יוטמעו עקרונות עיצוב החלל על כל היבטיו. בשלב הראשון נדרש המעצב לענות על הצרכים הפונקציונליים המוגשים לו כפרוגרמה, בהתאם לזו יבין את אורח חייו או סביבת עבודתו של הקליינט. בשלב הבא על מעצב הפנים להשתמש ביכולותיו ובמיומנותו המקצועית וגיבוש הסגנון העיצובי אשר ישלב בתוכו בין השאר בחירת חומרים שונים, צבע, תאורה, טקסטילים ועוד. על מנת שמעצב הפנים יענה על הדרישות העיצוביות וטכניות, עליו לשלב את תהליך העיצוב עם מערכות טכניות קיימות ומתחדשות בחלל כגון: מערכות חשמל חכמות, מים, מיזוג אויר ומערכות תומכות אחרות.

הלימודים ישלבו שיעורים אקדמאים, תרגול במעבדות, הנחיות אישיות, סיורי העשרה והרצאות אורח.

הקורס כולל תרגול מעשי אשר ילווה ע"י מרצים שונים בהתאם לנושא, כמו כן יידרשו התלמידות להגיש פרויקט גמר אשר יהווה מודל מעשי לביצוע החל משלב גיבוש הפרוגרמה דרך בחירת הסגנון העיצובי, מרכיבי החלל השונים, בחירת חומרים, ריהוט, טקסטיל, פתרון מערכות טכניות, גיבוש גרפי להגשה במתכונת גרפית ללקוח וכן במתכונת של תכניות לביצוע.

יועץ אקדמי לקורס

עידו כספי. מעצב פנים, עובד בתחום משנת 2003. בעלים של "המכבסה" -סטודיו לתכנון אדריכלי ועיצוב פנים הממוקם בקיבוץ הראל ועוסק בתכנון, עיצוב והלבשת בתים צמודי קרקע, דירות ומרחבים עסקיים ומסחריים. מרצה בתחומי התכנון ועיצוב הפנים מעלה מ 10 שנים.